V Sloveniji imamo z zakonom urejen status voznika začetnika, ki je opravil izpit za avto pred manj kot dvema letoma. V našem primeru to pomeni določene omejitve pri zavarovanju vozila, saj je na splošno voznik začetnik definiran kot manj sposoben voznik, pri katerem je možnost morebitnih napak pri vožnji največja. Tako smo v Sloveniji pred leti uvedli program varne vožnje, ki ga mora opraviti vsak voznik začetnik.

Program varne vožnje se opravlja v centrih za varno vožnjo. Na začetku zakonske ureditve programa varne vožnje za voznike začetnike je certifikat ustreznega poligona za program varne vožnje dosegal le center varne vožnje na Vranskem, sedaj pa imamo po vsej Sloveniji teh centrov kar nekaj, zakonska ureditev teh programov je namreč privedla do kar nekaj izboljšav na področjih, kjer so že prej imeli poligone, pa so jih z uveljavitvijo zakona še razširili in dodatno uredili.

Izpit za avto je namreč dinamična stvar; po opravljenem izpitu za avto nikakor ne moremo trditi, da znamo voziti. Statistika govori svoje in voznik začetnik v Sloveniji je še vedno odgovoren za velik procent nesreč, ki se zgodijo. Na Hrvaškem so zadevo uredili še malo bolj ostro, in sicer pri njih vozniki začetniki, ki opravijo izpit za avto, ponoči ne smejo voziti, prav tako pa je močno omejena moč avtomobilov, s katerimi se lahko vozijo. Pri nas pa bolj stavimo na izurjenost naših voznikov v tesnih, nepredvidljivih situacijah, s katerimi lahko preprečimo velik del nesreč. Te se velikokrat dogajajo po neumnostih, ki bi jih z malo znanja lahko preprečili. Kljub velikemu odstotku starejših ljudi, ki so dokazano slabši vozniki, je treba nekje začeti, in program varne vožnje, ki ga opravi vsak voznik začetnik v Sloveniji, je precejšen korak na poti h bolj varnemu prometu po naših cestah.